TV- og Bredbåndsavtale - (inngår i husleien)
Parkgården har avtale med Telenor om leveranse av TV-signaler og bredbånd til leilighetene i Parkgården.
Avtalen heter Frihet M
Gjennom produktet Frihet M gis boenhetene tilgang til tjenestene:
Bredbånd og TV- og strømmetjenesten T-We.
- Hver beboer mottar
- 260 poeng som i utgangspunktet er benyttet til Bredbånd 75 Mbits og T-We.
- Beboeren kan velge å benytte poengene til annen bredbåndshastighet og/eller T-We innhold. Valg av T-We forutsetter at beboer har TV-boks/kort
- Beboeren kan kjøpe tilleggspakker med ekstrapoeng for å velge ytterlige tjenester som høyere bredbåndshastighet og/eller ekstra T-We innhold
- Ekstra T-We innhold forutsetter at beboer har T-We basispakke
- Ekstra T-We innhold forutsetter at beboer har T-We basispakke
Konseptet fungerer slik:
- Hver boenhet får hver sin felles poengpakke med 240 poeng.
- Disse poengene kan fordeles helt som man selv ønsker.
- Det betyr at den ene beboeren kan velge kun bredbånd og få bredbånd 300mbps (240 poeng) og den andre bare TV eller en blanding som man selv ønsker.
- Man kan også endre pakke ettersom behovet endrer seg i løpet av dagen.
Se mulighetene her: Produktark FRIHET_M
UTSTYR SOM DU TRENGER:
Til denne FRIHET-M-avtalen har alle leilighetene fått utlevert en HD-dekoder type T-We box Mini, et programkort til dekoderen og et bredbåndsmodem. Dette utstyret leveres av, og tilhører Telenor. Alle leiligheter som er med i avtalen har fått dette utstyret. Ved utflytting skal dette utstyret stå igjen i leiligheten slik at ny leier kan benytte dette!
Du kan selv anskaffe deg ekstra dekoder(e), kortleser direkte i TV’en (CAM-modul), ekstra programkort til disse ekstra dekoderne og trådløs bredbåndsruter. Alt dette ekstrautstyret er da ditt. Husk bare at 1 stk. T-We box Mini, 1 stk. programkort samt bredbåndsmodemet tilhører Telenor, og skal være igjen i leiligheten til ny leier når du flytter ut.
TV-dekoder:
HD-dekoderen T-We Box Mini og programkortet gir deg tilgang til den digitale grunnpakken på over 50 TV-kanaler inkludert mange HD-kanaler. Av disse kan du selv velge 15 valgfrie kanaler. I tillegg har du med denne boksen tilgang til, Min Side (hvor du bl. annet kan velge dine 15 valgfrie kanaler), filmleie, TV-arkiv, Disney-filmer og andre APP’er som Telenor legger ut på boksen.
Hvis du i tillegg har anskaffet deg den store T-We boksen med opptaksmulighet, så kan du fra Mini-boksen spille av opptakene på den store boksen hvis boksene kobles til hjemmenettverket ditt. Da kan du også se TV-kanaler på Mini-boksen uten at du har antenneuttak der den er plassert.
Les mer på disse lenkene: Dette får du med T-We | Telenor kundeservice | T-We portalen
BREDBÅND:
FRIHET-M-avtalen gir deg tilgang til en raskt og stabil bredbåndsløsning. I tillegg til fast oppkobling mot Internett, er også en sikkerhetspakke, e-postadresser og hjemmesidetjeneste inkludert.
Du kan oppgradere hastigheten om du ønsker, se nederst på siden under Tilleggsabonnement.
VED UTFLYTTING / INNFLYTTING:
UTFLYTTER:
HUSK at TV-dekoderen T-We Box Mini, 1 stk. smartkort for denne og bredbåndsmodemet for internett skal stå igjen i leiligheten da dette tilhører Telenor, og ikke huseier! Dette utstyret skal benyttes av ny leietaker for å få tilgang til TV og internett.
Eventuelle tilleggsabonnement (ekstra kanaler og/eller høyere hastighet på internett) må du selv si opp (eller flytte) hos Telenor.
INNFLYTTER:
For å beholde/gjenåpne tilgangen til digital-TV og bredbånd må du registrere deg hos Telenor som ny leietaker når du flytter inn:
- Før du tar kontakt kan det være lurt å ha følgende informasjon tilgjengelig:
– Navn på tidligere leietaker.
– Adresse
– Kortnummer (står på programkortet i T-We-boksen)
– Nummeret på bredbåndsmodemet. - Ring Telenor sin kundeservice på tlf. 915 09000 for å registrere deg som ny leietaker.
Når du er registrert og har fått kundenummer, kan du ta i bruk Min Side og blant annet velge dine 15 favorittkanaler.
PRISER:
Det som er inkludert i avtalen inngår i husleien.
TILLEGGSABONNEMENT:
Ønsker du raskere bredbåndshastighet, bredbåndstelefoni, flere TV-kanaler, flere dekodere eller flere tjenester enn det som inngår i felles-avtalen, så ta kontakt med Telenors kundeservice som kan inngå individuell tilleggsavtale med deg til rabatterte priser. Har du registrert deg som bruker på Telenors «Min Side», så kan du logge deg inn på Min Side for å bestille det du ønsker.
Hvis du tegner tilleggsabonnement, så vær oppmerksom på at Telenor bare fakturerer deg for ditt tilleggsabonnement.
TELENOR KUNDESERVICE:
Dersom du opplever problemer med TV/Bredbånd kan du kontakte Telenor Kundeservice:
Nettside: Telenor kundeservice
Tlf. 915 09000